Måndag

Hejhej! Idag har jag gått en lång dag i skolan, från 8 till 4. När skolan var slut så tog jag bussen till stallet och tog in Safiren. Jag red lektion för Lena Lilja och det gick verkligen sjukt bra! Först tränade vi skänkelvikningar och i början så struntade han lite i mina skänklar men när jag sedan förstod hur jag skulle göra så gjorde han några superfina skänkelvikningar. Vi tränade även lite på att rygga och jag visste inte riktigt om han kunde det men han förstod på en gång så det var ju kul att han redan kunde det! Vi tränade sedan lite galoppfattningar och han fattade så himla fint på tävlingen i lördags så jag blev lite besviken över att han inte alls fattade lika fint idag.. Lena sa iallafall att det var bättre än förra gången så det går ju framåt, bara lite långsamt ;)

När jag sedan travade av så provade jag att sätta lite mer tryck i honom och försöka få honom att samla sig och höja sig i formen och jäklar vad fin han blev! Jag har nog aldrig känt honom trava så fint. Det är så kul när man får de där "aha-upplevelserna" för då vet man liksom hur det ska kännas och kan sträva efter den känslan när man sedan tränar just den grejen. Jag är väldigt nöjd med dagens träning, han försökte verkligen och koncentrerade sig bra även fast det blåste som satan och de höll på att såga utanför. Så det var verkligen positivt!
 
Åh vad jag älskar min finaste ponnyplutt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback