Haking-träning 4/9

Foto: Bo Williamsson - Fina Safiren i Boxholm
Hejsan!
Igår var jag som sagt på Stora benhamra och tränade hoppning för EG Haking. Vi tränade mest på gas och broms och att kunna bromsa på yttertygeln, något som jag och Safir har ganska svårt för så det var ju att bra att vi fick träna det! En grej som var jättebra igår var att han var väldigt pigg och lyssnade superbra på skänkeln, dock så blev han lite nonchalant och ville inte sakta av och när jag skulle samla galoppen så saktade han av istället. Jag tror dock att det beror på att han var lite trött, inte i kroppen men i huvudet då han har gått ganska hårt de senaste dagarna. Idag ska han iallafall få en välförtjänt vila och bara gå i hagen, softa helt enkelt ;)
Jag kommer åka hem innan jag drar till stallet så jag hinner blogga lite innan jag tar bussen till stallet, ses då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback