Lång dag

Hej! Nu har jag kommit hem, ätit middag och duschat. Dagen har varit så sjukt lång! Först tvätta boxar i 3 timmar, äta och sedan rida. Det var grymt jobbigt att tvätta boxarna men de blev väldigt fina när det var klart så det var värt det! 
 
Jag red ju då Safir idag och jag red dressyr i ridhuset, det var väldigt varmt så han blev svettig ganska fort men jg förstår honom. Jag blev också jättesvettig! Jag red illafall i 45 minuter inklusive framskrittning då han blev väldigt trött både fysiskt och pykiskt. Jag tränade lite på skänkelvikningar men jag red mest på en volt och bara försökte få honom att slappna av för han var väldit spänd eftersom de har satt in en ny "bal" som ser ut som en ensilage-bal men med kalk inuti och han var så himla rädd för den, haha. Jag gick fram till den när jag skrittade av för hand efter och då ställde han sig och lixom hoppade på stället och skakade? Knasponny.. Aja, tillbaka till ridpasset. Han lossnade lite mer på slutet iallafall och när jag travade av så längde jag ut tyglarna och istället för att släppa bettet och ta upp huvudet så sökte han sig nedåt och sänkte huvudet istället. Det är dit jag villl komma till efter varje ridpass, att han slappnar av och går kvar i den långa låga formen . Så det gick ganska dåligt i börajn men på slutet gick det jättebra. Det var så härligt att få sitta på världens finaste ponny igen <3
 
Han gick såhär efter ett tag när han blev trött för då hamnar han lätt bakom lod och arbetar inte på riktigt, ett tag vekligen hängde han sig i handen men då gjorde jag lite övrgångar och öka - minska och då blev det bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback