Sadelprovning

Idag provade vi 4 olika hoppsadlar och till slut bestämde vi oss för att provrida en av dem. Det var en Equipe Linnea som ser ut såhär ↓
Ines red lite med den först och sedan satte vi upp ett litet hinder så att hon fick prova att hoppa i den. Hon tyckte att den var superskön och jag kan inte annat än att hålla med! Jag red i en liknande när jag hoppade en stor häst för ett tag sen och jag fick prova lite idag, herregud vilken skön sadel! Så nu har vi beställt en brun, tyvärr var den Berit hade hemma lite för smal, S är väldigt bred över ryggen. Därför var vi tvungna att beställa från Italien, så det kommer ta ett tag att få hem den. Skönt iallafall då den förra inte låg bra och hade alldeles för högt bakvalv! 

Någon som har den här sadeln? Isåfall, vad tycker ni om den? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback