Haking-träning

Scotty - Dressyrallsvenskan div 3
 
Hejsan! Igår var det träning för EG Haking som stod på schemat och själva träningen gick bra men sen var han lite dum att lasta efter så det tog lite längre tid men han gick in med lite havre som muta ;)
Vi tränade mest på min sits som måste förbättras, jag slänger fram mitt överliv alldeles för mycket och så måste jag tänka på att sitta stilla mot ett hinder och inte sitta och "vagga med". Det är svårt att förklara men det blir att jag sitter och gungar med och då blir han stark och tar inte mina förhållningar. Haking sa att allt annat stämmer, det är bara mitt överliv som förstör allting. Så nu är det hårdträning som gäller.
 
Jag ska ju tävla på lördag och tanken var att jag skulle rida en LC och en LB men jag har bestämt mig för att jag bara rider LC:n. Vi är inte redo för LB än. Min plan i LC:n är att hur det än går så ska jag rida skolrunda, mot och över varje hinder ska jag tänka på mitt överliv. Självklart ska jag försöka vara nolla men jag ska mest koncentrera mig på att få igpng galoppen och att räta upp mig och sitta stilla.
 
Jag ska även vara med i Ponnyallsvenskan Div 2 som går i LC och på söndag är det hoppträning inför första omgången. Det dåliga är att eftersom att jag tävlar på lördag så känns det sådär att hoppträna dagen efter så vi skippar den. Lite tråkigt att de satte den dagen efter tävlingen på lördag då jag och 3 andra ska vara med på den tävlingen men sånt är livet.

Nästa helg tävlar jag iallafall dressyr och jag kommer rida en LC:2 och en LB:1. Det blir första gången både jag och Safir rider LB:1 så jag har inte så höga krav, mest att genomföra programmet på en okej procent. Jag kommer träna dressyr i kväll och på måndag så det är perfekt för då ska jag träna på just de grejerna som jag har fått minus på när vi har tävlat dressyr. De största missarna har varit när vi vänder rätt upp, ökningarna i trav och galopp och galoppfattningarna för då rycker han upp huvudet och då blir det obalanserat så jag vill komma till ett läge där han kan vara kvar i balanserad form samtidigt som han fattar galopp. Jag vet att det kommer komma, det enda problemet är att han inte har den styrkan som krävs ännu.
 
Nu måste jag gå till skolan, vi hörs!
 

Kommentarer
Marta säger:

Skulle du vilja vinna ett presentkort att handla
för på HÖÖKS?
Väldigt enkla regler!
http://www.nattstad.se/stalltjej/tavling---vinn-ett-presentkort-pa-hooks-9760738

2013-08-28 | 11:53:08
Bloggadress: http://www.nattstad.se/stalltjej
Elsa säger:

Världens bästa häst!<3

2013-11-13 | 18:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback